Ruta del Romànic I | Alta Ribagorça
Ruta del Romànic I imatge

Ruta del Romànic I

A través d’aquesta ruta podreu conèixer a peu els camins tradicionals que uneixen els nuclis de Barruera, Erill la Vall, Boí, Taüll i Durro. Aquests nuclis compten amb magnífiques esglésies declarades Patrimoni de la Humanitat per la Unesco i d’un Centre d’Interpretació del Romànic al nucli d’Erill la Vall. Així com la Casa del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a Boí.

• Sortida: Barruera*
  • Tipus de ruta : Circular
  • Apta per a BTT: Alguns trams
  • Època recomanada: Tot l'any

* Aquest itinerari es pot iniciar des de qualsevol de les següents poblacions: Barruera, Erill la Vall, Boí, Taüll, Durro.

* Dificultat obtinguda pel mètode SENDIF

Descripció recorregut: La ruta es pot iniciar des de qualsevol dels nuclis esmentats a continuació,

-de Barruera a Erill la Vall: A Barruera (1.090m), des de l’església de Sant Feliu i en direcció al riu sense creuar-lo, remuntem el camí paral·lel al riu aigües amunt. Continuem vorejant un antic braç fins arribar a l’entrada de la cimentera. Tot seguit girem a l’esquerra i seguim el sender entre prats de dall i sèquies fins que, després d’un tram de pujada entre parets de pedra seca, ens creuem amb una corba de l’antiga carretera, que seguim a la dreta durant uns 350m, i tot passant pel pas inferior de la carretera actual (túnel) que ens porta a l’altre costat de la carretera L-500. Seguirem enfilant novament el camí entre parets de pedra seca el darrer tram de la pujada. Després de creuar el barranc de Basco, arribem a la Plaça del Tarter d’Erill (1.250m).

-Boí a Erill la Vall: Des de l’aparcament de sota l’església de Boí, seguirem el sender senyalitzat entre prats de dall fins a arribar a la passarel·la que travessa la Noguera de Tor. Tot seguit passarem per davant de la depuradora per un camí pavimentat amb un tram final d’una escala de fusta fins a la carretera L-500. La creuarem i ens enfilarem fins a Erill la Vall (1.250 m).

-de Boí a Taüll: Des de Boí (1.265 m) seguim el camí des de la carretera a Taüll, i prop de la corba a esquerres de dins el poble ens desviarem a la dreta per seguir el sender. En continuat ascens, travessarem dues vegades la carretera per, finalment, arribar un altre cop a la carretera on trobarem una cruïlla on a l’esquerra seguirem el sender passant davant d’una explotació ramadera, fins a la part alta del nucli de Taüll. Si seguim a la dreta, caminarem uns 400 m pel lateral de la carretera fins a Sant Climent de Taüll i la part baixa del poble.

-de Boí a Durro: Des de Boi (1.290 m), sortirem per la plaça del Riu en direcció Sud per un tram del Camí de l’Aigua. A uns 200 m agafarem el trencall en direcció a l’esquerra i travessarem una gran tartera des d’on gaudirem d’una fantàstica panoràmica de la Vall de Boi. Creuarem una collada propera a la Roca d’Espà i tot seguit davallarem fins al nucli de Durro (1.380 m).

-de Barruera a Durro: A Barruera (1.090m), des de l’església de Sant Feliu i en direcció al riu, el creuarem per l’antic pont penjant sota la carretera en direcció a Durro. Seguirem un tram pel lateral de la carretera a Durro, d’uns 200 m, on haurem de desviar-nos a la dreta i enfilar el camí que transcorre pel bosc fins a Durro (1.380m).

Camí

Qué vols fer?
Gaudeix de l'autèntic Pirineu

Patronat Comarcal de Turisme de l'Alta Ribagorça | Av. Victoriano Muñoz, 48 | 25520 El Pont de Suert | Tel. 973 69 04 02 | pturisme@ccar.ddl.net